2 Ağustos 2013 Cuma

Kızından Babasına Bir Ufak Mektup

Kar'alayan Unknown

Baba dağ'dır, çınardır, en sağlam kayadan daha sağlamdır. Baba güven hazinesidir. Baba çocuğunun sırtını yasladığı duvardır. Çocuk bilir ki baba varsa kötülük yoktur. 

Bisikletten düşsen dizini kanatan yeri baban döver. Baban mahalledeki herkesin babasından güçlüdür. Hatta senin baban Süperman'i bile dövebilir. 

Baba her şeyi en doğru bilendir. Biri bir şey söylediğinde eğer baba onu onaylamazsa o doğru değildir baba haklıdır. 

Baba roldür. Sahneye çıkarız ve babamız gibi davranırız. Babamız kavga ederse biz de ederiz babamız gülerse bizde gülümseriz. 

Baba elimiz kolumuzdur. Uzanamadığımız yere uzanan kol, söyleyemediğimizi söyleyen dildir. Koşamadığımızda kuvvet olur ağladığımızda gözyaşımız... 

Hastalandığında babanın canı gider. Bir yerin ağrıyacak diye aklı çıkar, çareler arar, dermanlar bulur.

Baba ölürse zaman durur dünya durur. Baba bazen yanındadır ama yoktur. Yüzüne bakar ama görmez, duyar ama dinlemez. söyler görünür ama söylemez...

Yanındadır aslında ama elini tutmak istersin uzaktır. Kollarını başkalarına şaka yapmak için kullanır sana sarılmak için değil. Yüzü güler ama sana değil...

Beklersin heyecanla, eve gelmesini... Anlatacakların vardır. Kapı çalınır baban eve girer ve yine o mutsuz son...Yüzü asık kimseyi dinleyecek halde değildir. Evdeki tek arkadaşı olan televizyonuna koşar. Film repliklerini seni dinlediğinden daha dikkatli dinler.

Belgesellerdeki Aslanların yaşamını daha iyi bilir senin okul yaşamından...  Konuşmaya korkar hale gelirsin bir zaman sonra, "acaba söylesem kızar mı yoksa bir şey demez mi?" soruları aklını kemirir ama zaten söylesen de o duymaz, farketmez yani söylesende söylemesende...


Neler hissettiğini söylediğinde "o öyle değil" der. "Ben aslında öyle demek istememiştim" -ler gelir cümlenin devamından. "ben aslında sizi her şeyden çok seviyorum ama belli edemiyorum"-la sürer o konuşma. Sen hazırlıklısındır buna çünkü senelerdir böyle gerçekleşir o dertleşme. 

Bir bakarsın hayalindeki baba ruhu gerçekteki bedenle uyuşmaz. Lanet olsun der ve çekersin yorganı kafana. Uyuyayım da unutayım dersin. İyi geceler baba. Bana verdiğin bu paha biçilmez tecrübeler için sana minnettarım...!

16 Değerli Düşünce:

Unknown dedi ki...

bitanem bu yazının aynısını 3-4 sene önce bende yazardım ama her ne olursa olsun böyle düşünme canım benim sonradan pişmanlık çok koyuyor :(

Unknown dedi ki...

of, ne güzel yazmışsın :) babalara minnettarız!

Seyyah Aile dedi ki...

Merhabalar;
Blogunu yeni keşfettim.. gerçekten çok beğendim :) ve hemen takibe aldım.
225. takipçin benim.. :)
Bana da beklerim. :)
Güzel paylaşımlarda görüşebilmek dileğiyle,
♥ Sevgiler ♥
http://whiteglaze.blogspot.com
twitter: @_gamzeahmet_

Unknown dedi ki...

umarım meleğim sonrada pişman olacagım seyler demem

Unknown dedi ki...

berbat geçen bir sahur sonrası ürünüdür uykucum hilalim :*

Unknown dedi ki...

Bir solukta okudum çok duygulandım resmen kendi babamı okudum diyebilirim yüreğine sağlık

Unknown dedi ki...

Bloğumu bulmanada çok sevindim yorumlarında çok hoşuma gitti beni çok iyi anlamışsın hatta ilk defa biri beni bu kadar iyi anladı diyebilirim. teşekkür ederim. bloğunun görünümüde çok güzel olmuş bence böyle kalsın tıpkı senin gibi çok tatlı ve şeker olmuş :))

Unknown dedi ki...

Tesekkur ederim canım demekki tüm babaların ortak bir yanı sevgisini belli edememek

Unknown dedi ki...

Bence benim seni anlamama sebep olan senin yazılarının icten ve öz olması buna ek olarak da birazcık mesleğimi konuşturdum okadar :) blogun tasarımını degistirme fikri yoktu aklımda ama bir anda oldu iste şeker gibi bir bayrama şeker gibi blog olsun dedim :)

Unknown dedi ki...

Karışık kuruşuk, dolaylı yoldan şuna buna benzetmeden en yalın halde anlatmak yüreğindekileri bence en iyisi. Kendinde yalın ve özsen neden karmakarışık anlatmak isteyesin ki. Neysem onu yazarım. nasıl hissediyorsam. Karışık hissedersem karışık, açık hissedersem açık açık yazarım. İnsan içinden geldiği gibi yazdığı zaman zaten kendini iyi hissediyor. En başta kendin etkilenmelisin yazdığın yazıdan, kendin anlamalısın yazdığın yazıyı. Kendinide ölçüp tartmalısın emin olmadan da yazmaya kalkışmamalısın ki kendini tam anlamıyla ifade edebilesin bende işte böyle yapıyorum.

deeptone dedi ki...

hımmm kurgu di mi bu.
:)

Unknown dedi ki...

pek kurgu sayılmaz deep ama birazı kurgu evt :)

deeptone dedi ki...

anladım.
:)

Adsız dedi ki...

keşke bende babamla ılgılı yazsaydım keseke bende babamı gorebılseydım:(

Adsız dedi ki...

benim bütün duygularımın tercümanı olmuşsun babayı kaybedince çok kötü oluyor insan daha iyi anlıyor

Adsız dedi ki...

cokkk güzel

Yorum Gönder

Yorum Yapmak ister misin..?

 

KAR TANESİ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review